My Brilliant Friend: A Novel (Neapolitan Novels, 1) (Paperback) 나폴리 4부작 (영문판) 1
Elena Ferrante / Penguin Group USA / 2012년 9월
평점 :
장바구니담기





내가 그렇게 실험하고 적용하고 재미붙였을 때는 아무 일 없더니만 이런 이벤트가 있어, 추첨 100명이라는데 혹시나 하고 응모해 본다.



2018년 올해의 문장은 <문맹>의 이 문장이다.


“나는 읽는다. 이것은 질병과도 같다. ...”


책이 없는 관계로 올해의 책 중의 하나인 엘레나 페란테 1권으로 갈음한다.


등록.


But whenhe went out to sea I didn‘t feel able to follow, I returned to the shoreline to watch apprehensively the wake he left, the darkspeck of his head. I became anxious if I lost him, I was happy when I saw him return. In other words I loved him and knew it and was content to love him. 220

On some cold mornings, when I rose at dawn and in the kitchen went over the lessons, I had the impression that, as usual, I was sacrificing the warm deep sleep of the morning to make a good impression on the daughter of the shoemaker rather than onthe teachers in the school for rich people. Breakfast was hurried, too, for her sake. I gulped down milk and coffee and ranout to the street so as not to miss even a step of the way we would go together. 156

She also asked me about the Aeneid, she was crazy about it. She had read it all in a few days, while I, in school, was in the middle of the second book. She talked ingreat detail about Dido, a figure I knew nothing about, I heard that name for the first time not at school but from her. 160

Tall, thin, in a blue shirt, dark pants, and sandals, with a bag over his shoulder, he showed not the least emotion at finding me in Ischia, in that house, so I thought that in Naples they must have a telephone, that Marisa had found a way of warning him. 216

... he seemed content with my presence only if I was silently listening, which I quickly resigned myself to doing. Besides, he said things that I could never have thought, or at least said, with the same assurance, and he said them in a strong, engaging Italian. 217


댓글(7) 먼댓글(0) 좋아요(21)
좋아요
북마크하기찜하기 thankstoThanksTo
 
 
카알벨루치 2018-12-21 14:58   좋아요 0 | 댓글달기 | URL
Oh~English! 👏👏👏

단발머리 2018-12-21 15:01   좋아요 1 | URL
와우!! English Ok? ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

책읽는나무 2018-12-21 16:18   좋아요 0 | 댓글달기 | URL
음.....좋은 문장 맞는거죠?ㅋㅋㅋ
이런 것도 좋네요^^

단발머리 2018-12-21 16:19   좋아요 1 | URL
5개나 하라고 해서 급하게 고르다 보니 혹시 안 좋은 문장이 섞여 있을 수도 있지만,
이게 또 페란테 책이라 저한테는 좋고.... ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ
막 그렇습니다.

책읽는나무 2018-12-21 16:37   좋아요 0 | URL
저도 다섯 개 뭘할까?막 고민하다가 그냥 또 그렇게 까먹었네요!!
책 읽을때 줄긋기나 메모를 하지 않는 편이라 시간이 지나 책을 덮고 나면 아무런 기억이????!!!!!ㅋㅋ
그래서 늘, 메모하면서 정독하시는 분들 보면 부러워요^^

단발머리 2018-12-21 16:40   좋아요 0 | URL
이 페이퍼의 밑줄긋기는 사진 찍어서 변환한 거예요. 아시지요? ㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎ 사진을 딱! 찍고 사진-텍스트 변환 누르면 이렇게 바뀐답니다. 올해의 문장 이벤트거든요. 책나무님도 한 번 해보시어요^^

책읽는나무 2018-12-21 16:51   좋아요 0 | URL
안그래도 사진변환 밑줄 긋기 기능 구경하면서 신기하다 생각했습니다.
관련도서를 다시 뒤져볼까?생각중입니다^^