좋잖아요? ^^;


Paul Simon - Late in the Evening (from The Concert in Hyde Park)


First thing I remember

I was lying in my bed

I couldn't have been no more than one or two

And I remember there was a radio

Coming from the room next door

And my mother laughed

The way some ladies do

When it's late in the evening

And the music's seeping through

The next thing I remember

I am walking down the street

I'm feeling all right

I'm with my boys, I'm with my troops, yeah

And down along the avenue

Some guys were shooting pool

And I heard the sound of a cappella groups, yeah

Singing late in the evening

And all the girls out on the stoops, yeah

Then I learned to play some lead guitar

I was underage in this funky bar

And I stepped outside to smoke myself a "J"

And when I come back to the room

Everybody just seemed to move

And I turned my amp up loud and I began to play

And it was late in the evening

And I blew that room away

First thing I remember

When you came into my life

I said I'm gonna get that girl no matter what I do

Well, I guess I've been in love before

And once or twice I been on the floor

But I never loved no one the way that I love you

And it was late in the evening

And all the music seeping through




댓글(4) 먼댓글(0) 좋아요(28)
좋아요
북마크하기찜하기 thankstoThanksTo
 
 
레삭매냐 2021-11-06 20:44   좋아요 4 | 댓글달기 | URL
폴 사이먼은 제게 <그레이스랜드>
의 기억으로 남아 있네요.

위키 돌려 보니 올해 80이시네요.

라로 2021-11-07 21:43   좋아요 1 | URL
와~~ 올 80이라니!! 제 부모님대와 같은 세대군요!!!ㅎㅎㅎ
보통 사이먼 앤 가펑클을 기억할텐데 매냐님 <그레이스 랜드>로 기억하신다니
그나마 폴 사이먼의 최근(?;;)인 걸요!!^^
그레이스 랜드 앨범에 나온 노래 다 좋죠!! 그의 음악은 항상 스토리가 있어요. 밥 딜런처럼,,
소설가 같다는 느낌(?) 저는 그의 노래를 들으면 종종 받아요.^^;;

기억의집 2021-11-07 02:03   좋아요 1 | 댓글달기 | URL
저는 며칠 전에 아트 가펑클 검색 했는데 ㅎㅎ 트레블링 보이 검색하면서.. 여전히 잘 살고 계시던데요!!!! 옛팝송 생각나네요. 저는 송승환이나 배한성이 진행하던 방송 거의 매일 듣고 잤는데, 송승환의 밤을 잊은 그대에게 혹 들으셨는지 궁금하네요!!!

라로 2021-11-07 21:21   좋아요 0 | URL
아트 가펑클 아직 살아있군요!! 폴 사이먼에 비해 활동이 없는 것 같은데,,,
저도 검색을 해봐야겠어요,, 뭐 하고 사시는지..ㅎㅎㅎ
당연히 송승환이나 배한성 열심히 들었죠!!ㅎㅎㅎ
베한성은 그런데 목소리를 들으면 다른 배역들(그가 맡았던 목소리들)생각이 나서
좀 방해가 되긴 했어요.ㅎㅎㅎ
더구나 약간 코맹맹한 소리를 내시잖아요.ㅋㅋㅋ
저도 라디오 끼고 살았던 적이 있었지요, 한때,,, 어즈버...ㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎㅎ