new trend in the art of mechanical watches.
fine and exquisite collection for those seeking more than one dimension of time.
innovative and truly movements with an original and patented winding system.



시계 바늘은 모두 중심을 기준으로 최소 2개의 바늘이 움직여야만 하는걸까요.

blu의 시계들은 이런 기본 상식을 깬다는 점에서 신선하네요.

TERZETT 모델입니다. 각각의 원에 시침과 분침이 따로 따로 움직여주네요..

 

 

 

paris 모델입니다.

마찬가지지만, 이건 오히려 왼쪽 상단에 시계 바늘이 있네요.

The main dial, with Clous de Paris guilloché, turns on its axis once every twelve hours.
The subsidiary minute dial, set into the main disk, the frame of which is highly polished and set with one sapphire whose position indicates the hour.

 



보시면 안쪽의 원 전체가 움직이면서 시간을 나타내고 있습니다. 안쪽 원의 보석 박힌 자리가 시침 역할을 하는거죠.

자.. 이 시계 해석이 필요하군요..

지금 이 시계가 가리키는 시간은?

쩝.. 1시 50분쯤 되겠네요..

 



diamond 모델입니다. 그냥 보석 덩어리라 불러야 할 듯~

Both the main dial and the off-center subsidiary dial are created in 18-karat gold and set with a total of 272 Top Wesselton diamonds and six sapphires. The main dial indicates the hours by rotating once around its axis within a 12-hour period. The off-center dial indicates the minutes by the position of a line of five blue sapphires. The dial carries a total weight of 1,94 carats of brilliant-cut diamonds and high-grade sapphires.

 

GALAXY 모델입니다.

그래두 이건 좀 이해가 쉽죠. 일단 바늘이 2개니까요..

음.. 전체적으로 우주 같은 느낌이 팍팍 나죠.. ㅎㅎㅎ

 

별자리별로도 만든 시계가 있네요... 제가 쌍둥이 자리라 쌍둥이 자리만 보여드리렵니다. 나머지는 각자 알아서 찾아보시길... ㅎㅎㅎ



마찬가지로 지금 시각은 6시 정각을 나타내고 있군요..

시계 보기는 정말 어려운 거 같아요.. 쩝. 아무튼 연인에게 이렇게 그 사람이나 자기의 별자리가 새겨진 시계 선물해주면 감동은 무지 먹을꺼 같네요.. ㅎㅎㅎ

((Aries 「백양」, Taurus 「황소」, Gemini 「쌍둥이」, Cancer 「큰게」, Leo 「사자」, Virgo 「처녀」, Libra 「천칭(天秤)」, Scorpio 「전갈」, Sagittarius 「화살」, Capricorn 「염소」, Aquarius 「물병」 및 Pisces 「물고기」자리별로 다 있습니다.


댓글(1) 먼댓글(0) 좋아요(0)
좋아요
북마크하기찜하기
 
 
panda78 2005-08-28 19:31   좋아요 0 | 댓글달기 | URL
중간에 새파란 거 정말 정말 예쁩니다. 아, 탐나라..