Principles Corresponding Virtues
Respect for autonomy Respectfulness
Nonmaleficence Nonmalevolence
Beneficence Benevolence
Justice Justice or fairness
Rules
Veracity Truthfulness
Etc.
원칙들 상응하는 덕들
자율성 존중의 원칙 존중
악행금지의 원칙 악의 없음
선행의 원칙 박애(어진 마음)
정의의 원칙 정의로움 또는 공명정대함
규칙들
정직 진실됨
기타 등등
Now if this is all that is at issue, let us by all means say that virtue ethics does not reject the idea that ethics is codifiable. It does not need to be supplemented by such principles; it embodies them already—and many many more besides. (It is a noteworthy feature of our virtue and vice vocabulary that, although our list of generally recognized virtue terms is, I think, quite short, our list of vice terms is remarkably—and usefully—long, far exceeding anything that anyone who thinks in terms of standard deontological rules has ever come up with. Much invaluable action guidance comes from avoiding courses of action that are irresponsible, feckless, lazy, inconsiderate, uncooperative, harsh, intolerant, indiscreet, incautious, unenterprising, pusillanimous, feeble, hypocritical, self-indulgent, materialistic, grasping, short-sighted, … and on and on.)
자, 만일 이 것이 문제가 되는 전부라면, 덕 윤리학은 윤리가 체계적으로 성문화될 수 있다는 생각을 결코 거부하지 않는다고 분명히 말하도록 하자. 덕 윤리학은 그런 원칙들로 보충되어야 할 필요가 없다. 이미 그것은 그러한 원칙들을 구체화 시켜 놓고 있다. 그리고 그 밖에도 더 아주 많은 원칙들이 있다 (주로 덕의 용어로 인정되는 덕 윤리학의 목록이, 내가 생각할 때, 꽤 짧기는 하나, 악덕을 설명하는 용어들은 놀라우리만치—그러나 충분히 유익하게—길고, 의무론의 표준 규칙으로 구성된 지금까지의 그 어떤 목록도 훌쩍 넘어설 만큼 길다. 그 점은 덕 윤리학의 주목할만한 특징이다. 많은 귀중한 행위 지침이 무책임하고, 경솔하고, 나태하고, 남에 대한 배려가 없고, 비협조적이고, 가혹하고, 편협하고, 경솔하고, 무모하고, 진취적이지 못하고, 나약하고, 의지박약하고, 위선적이고, 제멋대로고, 물질 만능주의적이고, 욕심이 지나치고, 근시안적이고……그밖에 기타 등등인 행동을 하지 않으려는 과정에서 생겨난다.)
What else might still be at issue? A prevailing criticism of virtue ethics, related to the idea that it gives up on codifiability too soon, that it does not codify enough, is that it fails to provide action guidance when we come to hard cases or dilemmas. So it is to a consideration of virtue ethics in relation to hard cases—a surprisingly large topic—that we now turn.
그밖에 다른 어떤 것에 문제가 될 소지가 있을까? 덕 윤리학이 체계화의 가능성을 너무나도 일찍 포기해 버렸다는 견해, 다시 말해 충분히 성문화 되어 있지 않다는 견해에 주어지는 지배적인 비판은, 덕 윤리학이 우리가 난제 또는 딜레마에 부딪혔을 경우 행위 지침을 주지 못한다는 것이다. 그리하여, 이제 난제-- 놀라울 정도로 큰 주제-- 와의 연관 하에 덕 윤리학을 검토할 차례가 되었다.
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