Suppose an act utilitarian began her account of right action as follows:
어느 행위 공리주의자가 옳은 행위에 관해 다음과 같이 설명을 시작했다고 가정해 보자.
P.1. An action is right iff it promotes the best consequences.
어떤 행위는 그 행위의 결과가 최선이 되도록 기여하는 경우에만 옳다.
This premise provides a specification of right action, forging the familiar act-utilitarian link between the concepts of right action and best consequences, but gives one no guidance about how to act until one knows what to count as the best consequences. So these must be specified in a second premise, for example:
이 전제는 옳은 행위 와 최선의 결과 라는 개념 사이에 익히 알려진 행위-공리주의적 연관을 만들어 내면서, 옳은 행동을 규정하고 있으나, 무엇을 최선의 결과로 봐야 하는지를 알기 전에는 어떻게 행동 해야 하는지에 관해 아무런 지침도 주지 못한다. 따라서 이 개념들은 두 번째 전제에서 반드시 보다 구체적으로 서술되어야 한다. 예를 들면:
P.2. The best consequences are those in which happiness is maximized-which forges the familiar utilitarian link between the concepts of best consequences and happiness.
P.2. 최선의 결과란 행복이 최대화 되는 결과이다. –이것은 최선의 결과와 행복 이라는 개념 사이에 친숙한 공리주의적 연결고리를 만들어 낸다.
Many simple versions of deontology can be laid out in a way that displays the same basic structure. They begin with a premise providing a specification of right action:
의무론의 여러 단순한 형태들을 이와 동일한 기본 구조로 나타내 보일 수 있다. 그 이론들은 옳은 행위를 규정하는 하나의 전제에서 시작된다.
P.1. An action is right iff it is in accordance with a correct moral rule or principle.
어떤 행위는 옳은 도덕 규칙 또는 원칙에 준거하여 행해지는 경우에만 옳다.
Like the first premise of act utilitarianism, this gives one no guidance about how to act until, in this case, one know what to count as a correct moral rule (or principle). So this must be specified in a second premise, which begins
행위 공리주의의 첫 번째 전제와 마찬가지로, 지금의 전제 또한, 이 경우, 무엇을 옳은 도덕 규칙 (또는 원칙)으로 간주해야 하는지를 알기 전에는 어떻게 행동할 것인가에 관해 아무런 지침도 주지 않는다. 따라서, 이 전제는 다음과 같이 시작되는 두 번째 전제에서 반드시 보다 명확히 정의되어야 한다.
P.2. A correct moral rule (principle) is one that …
and this may be completed in a variety of ways, for example,
어떤 옳은 도덕 규칙 (원칙) 이란…
그리고 이 전제는 여러 갈래로 완성될 수 있다. 예를 들어,
(1) … is on the following list—(and then a list follows, perhaps completed with an ‘etc.’), or
(2) … is laid down for us by God, or
(3) … is universalizable/a categorical imperative, or
(4) … would be the object of choice of all rational beings,
and so on.
(1) 다음의 목록을 따르는 것 (그러면 그 뒤에 목록이 나오고, 아마도 ‘기타 등등’ 으로 끝날 것이다.), 또는
(2) …신께서 우리에게 내려 주신 것 , 또는
(3) …보편화될 수 있는 것 /정언명령, 또는
(4) …모든 이성적 존재의 선택 대상이 되는 것,
기타 등등.
|