Do the Right Thing (Hardcover, 1st) - How Dedicated Employees Create Loyal Customers and Large Profits
James F. Parker / Pearson P T R / 2007년 11월
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이책은 Southwest 항공의 스토리다.. 개인적으로 가장 좋아하는 회사중의 하나이다. 진정으로 구성원들을 생각하고 고객을 생각하는 회사이다. 이런회사는 단순히 자본의 이익만을 추구하는것이 아니라 이세상에 가치를 더하는 일을 하고 있다.. 이런회사를 하나 운영하는것이 기업에 근무하는 사람으로서의 꿈이다... 한국에도 이런회사가 많이 나와서 좋은 나라 되었으면 좋겠다. 이책에서 뽑아낸 몇구절을 첨부해본다..

A customer service culture starts with internal customers.
The way you treat your employees will determine the way your employee treat customers.
Southwest has historically had a clear vision of who it is and what it does.
It has never tried to bite off more than it could chew.
Most of our competitors missed a few other secrets to the success of Southwest Airlines because they focused only on things they could understand.
The key was our people. They were dedicated. They were spirited. They worked hard.
They understood the mission of our company and believe in it.

이책은 아주 쉬운 영어로 쓰여져 있다.. 영어공부삼아 읽어보기에도 더할나위 없이 좋은 책이다.. 강력 추천...

 


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