My husband, daughter and I had lived in our new community for only a few

weeks when I applied for part-time work at the high school.

Soon I was called to my first day at the superintendent's office,

where I helped count several thousand dollars from sports-game admissions.

Later the secretary sent me to the bank to deposit the cash.

"How did you know you could trust me with so much money?" I asked her,

returning to the office.

With a smile, she gestured toward the classroom.

We've got your daughter," she replied.

 

나와 남편과 딸이 함께 새로 이사 간 지 몇 주 밖에 안 되었을 때

나는 그곳 고등학교에 파트타임 일자리를 신청했다.

얼마 후 교장실로 첫 출근을 한 나는 운동경기의 수입금 몇 천 달러를 계산하는 일을 거들었다.

나중에 교장 비서는 그 돈을 나에게 건네주면서 은행에 예치하라는 것이었다.

은행에서 돌아오자 나는 비서를 보고 물었다

"어떻게 그렇게 큰 돈을 나한테 맡길 수 있었죠?"

그러자 교실 쪽을 몸짓으로 가리키면서

"우리는 당신 딸을 담보로 맡아 놓고 있잖아요" 라며 웃는 것이었다


댓글(0) 먼댓글(0) 좋아요(2)
좋아요
북마크하기찜하기